Brandkampagne for Svanemærket
Læs om Svanemærkets brandkampagne, som kører 1-2 gange årligt – og hvordan I som licenshaver eller brand owner kan bruge kampagnematerialerne i jeres egen markedsføring.
Svanemærkets nordiske kampagne ”Svært at få. Let at vælge” kører 1-2 gange om året som en bred brandingkampagne på TV, outdoor, i digitale kanaler og på sociale medier.
Kampagnen blev lanceret første gang i maj 2023, hvor den med et tvist at humor gav mikrofonen til produkter, som har forsøgt at få Svanemærket, men ikke kunne leve op til de skrappe krav. Formålet er at hylde dem, som har klaret kravene og gjort et stort arbejde for at blive certificeret – og samtidig øge det kvalificerede kendskab til Svanemærket.
Som en del af kampagnen er der udviklet en kampagnepakke med kreativer, logo og tekster, som I som licenshaver eller brand owner kan benytte i jeres egne kanaler og markedsføring. Kampagnepakken kan benyttes hele året, men er naturligvis ekstra oplagt at bruge under Svanemærkets mediekampagne, som i 2025 bliver i september/oktober.
Læs mere her på siden om, hvordan I kan aktivere kampagnematerialet og bliv inspireret til at lave jeres egne opslag, når det passer i jeres aktivitetsplan.
Den nordiske kampagne er udviklet med støtte fra Nordisk Ministerråd med det formål at guide nordiske forbrugere til bedre miljøvalg.
Hent kampagneguide
Kampagnen er en oplagt anledning til at sætte fokus på jeres svanemærkede produkter eller serviceydelser. Hent vores kampagneguide, og læs hvordan I kan bruge kampagneelementerne.
Hvem må bruge kampagneelementerne?
Producenter & brand ownere
Producenter og brand ownere med produkter eller servicer, der har opnået en certificering med Svanemærket, må bruge kampagneelementerne i relation til svanemærkede produkter og servicer.
Ny kampagnepakke
Til den nye svenske kampagne, som hylder certificerede produkter, er der udviklet en ny kampagnepakke med grafik og tekster, som kan benyttes af licenshavere og brand ownere i Norden fra januar 2025.
Skabelonerne skal tilrettes med egne produktbilleder og logo.
93 %
af danskerne kender Svanemærket.
65 %
er optaget af, hvad de selv kan gøre for at passe på miljøet.
66 %
ser efter Svanemærket, når de vælger varer.
Har I spørgsmål til kampagnen, så kontakt os.
Vi hjælper også, hvis I har brug for kampagnelogo i andre nordiske sprog eller formater.