Spring til indhold
Svanemærket logo

Nordic Ecolabelling Portal

For digitaliserede produktgrupper skal ansøgning om certificering ske i Nordic Ecolabelling Portal. Det fremgår af krav og priser for den enkelte produktgruppe, om produktgruppen er digitaliseret.


På denne side finder I information om, hvordan I som virksomhed kan bruge ansøgningsportalen. Hvis jeres virksomhed allerede er oprettet som bruger, kan du logge ind her.

Hvad kan I bruge ansøgningsportalen til?

Ansøgningsportalen er et digitalt værktøj til at lette ansøgningsprocessen om en certificering. Her udfylder I basisoplysninger om jeres virksomhed samt en beskrivelse af det produkt, I ønsker at få certificeret.

Nordisk Miljømærkning er i gang med en større digitaliseringsproces, som betyder, at ansøgningsprocessen for de enkelte produktgrupper vil blive udbygget løbende over de kommende år. Produktgrupperne er i dag i to forskellige stadier:

Ikke digitaliserede: For ikke digitaliserede produktgrupper skal ansøgere indsende ansøgningsskema og dokumentation via e-mail til application@ecolabel.dk.

  1. Digitaliserede: For digitaliserede produktgrupper foregår ansøgning og indsendelse af dokumentatin digitalt. Her det muligt at tilføje alle informationer og dokumenter, der er nødvendige for behandlingen af eb ansøgning. Portalen fungerer både som projektstyrings- og kommunikationsværktøj.

Hvad kan du se og arbejde med i portalen?

Hvad du kan se og arbejde med i portalen afhænger af, hvilken bruger-rolle du er blevet tildelt:

  • Licensansøgere kan indsende ansøgningsskemaer og få overblik over deres igangværende ansøgninger
  • Licenshavere får overblik over deres licenser og certificerede produkter
  • Mærkeindehavere/brandownere kan se deres brands og få et overblik over certificerede produkter under hvert brand.
  • Alle kan se registrerede kontakter i deres virksomhed, opdatere oplysninger om brugere, tilføje nye brugere og anmode om, at brugere fjernes.
  • Konsulenter kan kun se de ansøgninger, hvor de er opført som konsulenter.

I finder vejledning til brug af portalen under kravene for jeres produktgruppe, hvor I også finder et link til ansøgningsportalen.

Anmod om brugernavn og password

Hvis jeres virksomhed ikke har oprettet en bruger, skal I følge nedenstående 6 trin:

  1. Udfyld online-fuldmagtsblanket
    Du finder fuldmagtsblanketten her: Fuldmagt til Nordisk Ecolabelling Portal. I skemaet skal du blandt andet udfylde:
    Land: Baseret på jeres firmaadresse, for eksempel Danmark
    Competent contact: Her udfylder du navn og e-mail på den person, som er ansvarlig for at administrere jeres licenser, indsende ansøgninger og beslutte, om flere medarbejdere skal have login til portalen.
    Underskriftsberettiget: Her udfylder du navn og e-mail på en person i jeres virksomhed, der er bemyndiget til at underskrive dokumenter på vegne af virksomheden.

  2. Den underskriftsberettigede person i jeres virksomhed skal godkende kontrakten
    Når fuldmagten er udfyldt, vil den person, der står som underskriftberettiget, modtage en e-mail med et link til digital godkendelse af brugeroprettelsen (herunder også accept af regler og retningslinjer for svanemærkning).

  3. Du modtager brugernavn og adgangskode
    Når underskriveren har godkendt, bliver fuldmagten kvalitetssikret af Miljømærkning Danmark, som herefter opretter brugernavn og adgangskode og sender til den person, der er angivet som "competent contact" i formularen. Processen er manuel, så du kan forvente at modtage e-mails med brugernavne og adgangskoder 1-2 hverdage efter, at underskriveren har godkendt.

  4. Log ind i Nordic Ecolabelling Portal
    Log ind på Nordic Ecolabelling Portal med dit brugernavn og din adgangskode, som du har fået fra Miljømærkning Danmark.

    Log ind

  5. Skift adgangskode
    Første gang du logger ind på portalen, bliver du bedt om at ændre din adgangskode. Din adgangskode skal være på mindst otte tegn.

  6. Acceptér vilkårene for brug af portalen
    Første gang du logger på, vises portalens vilkår og betingelser for portalen. Du skal acceptere vilkår og betingelser for at fortsætte.

  7. Du er nu logget ind
    Du er nu logget ind i portalen og kan blandt andet få en oversigt over jeres licenser, certificerede produkter og igangværende ansøgninger.

Hvis jeres virksomhed er oprettet, men I ønsker flere brugere, skal I ansøge her:

Glemt brugernavn eller adgangskode?

Glemt brugernavn

Dit brugernavn skal som udgangspunkt være det samme som din e-mailadresse. Hvis denne ikke virker, bedes du sende en e-mail til application@ecolabel.dk og spørge om dit brugernavn.

Glemt password

Hvis du har glemt din adgangskode til portalen, skal du klikke på "Forgot password?" på login-siden til portalen. Du vil herefter modtage en e-mail fra crm_mailer@nordicecolabel.org med link til at oprette et nyt password.

Hvis du ikke modtager en e-mail med link til at oprette et nyt password, kan du sende en e-mail til application@ecolabel.dk.

OBS!
Brugernavn og adgangskode til portalen er personlige og må ikke deles med andre.