Stor forbrugerkampagne for Svanemærket i uge 40-43
Sådan deltager du som forhandler.

Den 2. oktober ruller 2. etape af Svanemærkets nordiske forbrugerkampagne ud i de danske medier.
Kampagnen sætter fokus på de skrappe krav, svanemærkede produkter lever op til – og på, hvor svært det er for virksomheder at få Svanemærket på deres produkter, men hvor let det er for forbrugerne at vælge i butikken.
Formålet med kampagnen er at styrke forbrugernes forståelse af, hvad Svanemærket er, og hvordan svanemærkede produkter adskiller sig fra andre produkter – også fra dem med andre mærker.
Kampagnen kører i løbet af uge 40-43 på TV, outdoor, print, digitale kanaler og sociale medier.
Vi håber, at I som forhandler af svanemærkede produkter har lyst til at sætte fokus på jeres svanemærkede sortiment – og vise forbrugerne, hvor de kan vælge de svanemærkede produkter i butik og online
Læs mere her på siden om, hvordan I kan aktivere kampagnen og hente kampagnemateriale.
Gode resultater fra første runde af kampagnen:
Kampagnen i juni blev godt modtaget af dem, der så kampagnen:
- 72 procent har forstået budskabet.
- 70 procent finder kampagnen relevant.
- 37 procent er mere positive over for Svanemærket.
- 33 procent har fået en større forståelse for, hvor vigtigt Svanemærket er.
- 28 procent har fået større tillid til Svanemærket.
- Mere end 1 ud af 3 siger, at de oftere vil kigge efter Svanemærket i fremtiden.
Kilde: CAWI kampagne evaluering, Annalect, juni 2023, DK
Forbrugerunivers
I vores forbrugerunivers kan I finde masser af inspirerende indhold om både Svanemærket og bæredygtige tiltag i hverdagen. I er meget velkomne til at linke til relevant indhold på siden fra jeres egne indsatser i løbet af året.
Kampagnevideoer
I finder alle videoer på kampagnesiden. Har I lyst til at dele en eller flere af videoerne i jeres egne kanaler, så kontakt marketing@ecolabel.dk
Holistisk mærke
Svanemærket er et holistisk mærke. Det betyder, at mærket ser på alle relevante miljøparametre i hele produktets livscyklus; fra råvarer, produktion og brug til genbrug, recirkulering og affald. På den måde fremmer Svanemærket cirkulær økonomi, effektiv brug af ressourcer og biodiversitet – og reducerer klimabelastningen og brugen af skadelige kemikalier.
Netop dét adskiller Svanemærket fra de fleste andre mærker og gør Svanemærket til et stærkt redskab at arbejde med.
Spørgsmål eller brug for hjælp?
Hvis I har spørgsmål til kampagnen, er I velkomne til at kontakte os.
Spørgsmål til kampagnen
