Forbrugerkampagner med Svanemærket
Svanemærket gennemfører hvert år flere kampagner målrettet forbrugerne. Kampagnerne omfatter både større branding kampagner og mindre, digitale kampagner for specifikke produktgrupper eller forbrugersegmenter. Læs mere om kampagnerne her.
Svanemærket arbejder løbende på at øge opmærksomheden på miljømærkede produkter og guide forbrugerne til en mere bæredygtig livsstil. Bl.a. gennem kampagner.
Svanemærkets kampagner spænder bredt – fra omfattende nordiske brandingkampagner, der skaber synlighed på tværs af markeder og produkter, til målrettede indsatser for specifikke produktkategorier.
Kampagnerne skal være med til at styrke Svanemærkets position som det mest anerkendte og troværdige miljømærke i Norden. Derudover bidrager kampagnerne også til at øge danskernes kvalificerede kendskab til Svanemærket – og deres efterspørgsel på svanemærkede produkter.
På denne side kan du få et overblik over Svanemærkets kampagner og finde inspiration til, hvordan I som licenshaver eller brand owner kan drage fordel af indsatserne.
Brandkampagne for Svanemærket
Læs om Svanemærkets nordiske brandkampagne, som kører 1-2 gange årligt – og hvordan I som licenshaver eller brand owner kan bruge kampagnematerialerne i jeres egen markedsføring.
Svanemærket kører brandkampagne næste gang i sep-okt 2025.
Andre forbrugerindsatser i 2025:
Sådan kan I støtte Svanemærkets kampagner
Som licenshaver eller brand owner med certificerede produkter eller serviceydelser, kan I deltage aktivt, når Svanemærket kører kampagner. I kan f.eks.:
- Downloade kampagnepakke fra vores nordiske kampagne
med kreativer og tekster, som I kan bruge hele året i jeres egne kanaler - Dele og like vores kampagneopslag på Svanemærkets sociale kanaler
Hjælp os med at nå bredt ud med vores kampagneopslag på Facebook og Instagram – det kan I gøre ved at dele opslagene, eller lade jer inspirere til at lave et lignende opslag med fokus på jeres egne certificerede produkter. - Lave jeres egne opslag med jeres certificerede produkter og serviceydelser
Med kernebudskaber om, hvilke fordele der er ved at vælge jeres svanemærkede produkt eller service. Eller fortæl, hvorfor I har valgt at blive svanemærket. - Sponsorere en præmie, hvis vi har en quiz i forbindelse med en kampagne
Vi lægger vægt på, at præmien har direkte link til kampagnens tema – og vi har ofte flere sidestillede præmier fra forskellige sponsorer. Vi kan dog ikke garantere en plads i quizzen, da præmier vil være afgrænset til relativt få produkter.